De Inca trail....

24 september 2019 - Sucre, Bolivia

Onwillekeurig  denkt men dan meteen aan de tocht van Cuzco naar Machu Picchu... uiteraard was het stukje trail dat wij gelopen hebben verre van Machu Picchu. Maar....elke trail aangelegd in de Inca periode, noemt men hier terecht (denk ik dan) een Inca trail...en zo gebeurt het dat ik eindelijk een stukje Inca trail kan afleggen doorheen het prachtige Andes gebergte.

De tocht van 5 km start op 3600 m, gaat hoofdzakelijk bergaf en duurde ongeveer 2 uur...dus al bij al een zeer bescheiden trekkingske maar ontzettend mooi.  Helemaal mijn ding. Bovendien, de Poon Hill trekking in Nepal indachtig, was ik blij dat het afdalen eerder beperkt bleef. Het blijft immers een zware belasting voor de knieën. Het stretchen aansluitend deed meer dan deugd en heeft ervoor gezorgd dat ik deze ochtend zonder spierpijn mijn opwachting kon maken bij het ontbijt 😁

Na nog een bezoek aan een nabij gelegen krater inclusief waterval(leke) keerden we terug naar Sucre. De weg was gelukkig niet te lang maar wel “bumpy” waardoor het allemaal niet zo snel ging.

De beloning voor al deze inspanningen : pisco sour 🍸....en ook daar zijn beelden van. En zoals zo vaak op vakantie ...vroeg onder de wol...onbegrijpelijk maar iedereen is moe ...zou het de combinatie zijn van hoogte, zon en inspanning ? Of zit de pisco sour er voor iets tussen ? Nobody knows and frankly, we do not realy  care 😎.

Op naar de volgende bestemming nu, iets zegt me dat er op de bus zal geslapen worden.

1. Josiane:
    24 september 2019
    Geniet met volle teugen !
  2. Jeannine:
    Hou het veilig ❤️
  3. Marie Rose Debruyne:
    24 september 2019
    Leuk om je reisverslag te lezen! Ben telkens benieuwd naar je volgend verslag. Marie Rose en Ronny
  4. Els VdV:
    Schitterend! Geniet er van Patsy!! 😘
  5. Renate:
    24 september 2019
    Prachtig Patsy! Dat is genieten met volle teugen. Have fun!! Ik kijk uit naar je volgende verslag
  6. Nadine:
    25 september 2019
    Toppie! Geniet er nog van!
  7. Christine pire:
    29 september 2019
    Net terug uit Griekenland en nu opnieuw genieten van jouw mooie reis !
  8. Rania:
    6 oktober 2019