Reizen ...

6 oktober 2019 - Santiago, Chili

Van San Pedro de Atacama naar La Serena ...17 uur op de nachtbus ...ik keek er tegenop maar uiteindelijk viel dit  best mee! Uiteraard ben ik een uitstekende slaper,  ik heb dan ook. amper 3 blz gelezen op mijn e-reader en ben ingedommeld en pas om 8u30 ‘s morgens wakker geworden. Uiteraard is de kwaliteit van de slaap niet zoals anders, maar ik voelde mij wel uitgerust toen we onze intrek namen in het hotel in La Serena. Ik hoor echter dat niet iedereen even enthousiast is over deze etappe. Ook hier geldt : oefening baart kunst 😁

De korte stop in La Serena is hoe dan ook meer  dan de moeite waard. Om te beginnen een flinke wandeling  langs het strand goed voor 26.592 stappen, iets minder dan 18km. We hebben er pelikanen en zeewolven gespot en de heerlijkste ceviche gehad in de haven van Coquimbo. Bovendien ben ik eindelijk op het juiste spoor wat de pinguïns betreft, getuige El Pinguino 😉

Volgende dag al, reizen we af naar Santiago de Chili, de hoofdstad! Deze busrit was een stuk korter en toch leek die langer....met 2 uur vertraging aangekomen op de bestemming, een verloren dag die echter onoverkomelijk is om te geraken daar wat uiteindelijk de eindbestemming is : Rapa Nui

Het mag gezegd worden, Santiago is een aangename, moderne en levendige stad. Er hangt een zekere vibe, jong, hip ... heel leuk om even te vertoeven. Mocht het niet zo ver van huis zijn, een ideale bestemming voor een citytrip. En ook vandaag hebben we niet stilgezeten 26.030 stappen goed voor 17km, er wordt hier flink aan de conditie gewerkt.

Soit, na 1 dagje in deze bruisende stad is de tijd aangebroken om verder te gaan naar Rapa Nui 🗿Paaseiland.

Mijn verwachtingen zijn dan ook heel hoog gespannen ...nog eventjes en het is zover 🤩

1. Belinda:
    6 oktober 2019
    lieve Patsy, wat is dit allemaal toch super geschreven, het is net of ik beleef alles mee! De dag dat je de bank niet meer ziet zitten kan je reisgidsjes schrijven😊
  2. Jeannine:
    6 oktober 2019
    Wat een mooie belevenis Patsy, we genieten mee !
  3. Martine Vermeulen:
    Wat een reis!
  4. Chris:
    6 oktober 2019
    Mooi reisverslag. In ieder geval wel avontuurlijk lijkt het. Blijkbaar iets voor jou vol overgave.
  5. Debruynejosee:
    6 oktober 2019
    Mooie reisverhalen waarvà ik geniet en naar uitkijk
  6. Sükran Yörük:
    9 oktober 2019
    Patsy, je hebt een enorme schrijftalent. Ooit overwogen om een boek te schrijven?