The road to Mandalay....

18 april 2018 - Mandalay, Myanmar

Is.... beautifull , very green, just a little bumpy and very  looooooong

De  tocht heeft ongeveer 9 uur geduurd, maar in de VIP bus viel dit best mee. De bus was zijn geld dan ook zeker waard, 18500 kts omgerekend 12 eur met versnaperingen, water en frisdrank, individuele videoschermen met film, muziek en spelletjes,  en veel meer plaats dan in een Boeing 777 (uiteraard voor wie in economy vliegt zoals ik). Voor wie interesse heeft, de maatschappij was GI group. Reken nog een uur van Rangoon tot aan de bushalte, inclusief nog een korte stop en bezoek aan een tempel. Heel attent van m’n taxi driver.

Over de reis zelf valt niet veel te vertellen, behalve dat je helemaal uitgeslapen aankomt 😄.

Eens in Mandalay aangekomen, was de grootste uitdaging : eten vinden...  6000 stappen later heb ik dan toch een overvol restaurantje gevonden. Soep, gebakken rijst met kip en bloemkool en uiteraard een frisse pint om wat schrijf-inspiratie op te doen. Het adres dat men mij opgaf bleek gesloten te zijn.... na 4 keer de weg gevraagd te hebben en ettelijke blokjes rond gelopen te hebben, werd ik door een van de mensen die ik had aangesproken, opgepikt met de brommer... hij zou mij voeren, heeft dat ook gedaan en dan bleek de boel gesloten te zijn. Ik was er dan ook al eens voorbij gelopen, maar geloof mij, een restaurant herken je hier niet zomaar wanneer het toe is. Had op weg ernaartoe ook al iets gezelligs gespot, ben daar zeer enthousiast binnen gewandeld, want ik had echt honger, en toen bleek dat een tempel te zijn...Soit, ik ben content dat ik dit hier gevonden heb, de soep en het bier smaken al voortreffelijk, nu nog de rijst en de bloemkool, crème brulée zullen ze hier waarschijnlijk niet hebben 😉

Morgen om 4u00 vertrek ik dan naar Hsipaw, zal daar naar het schijnt geen WiFi hebben, ben dus tot 24 april echt “disconnected”

De grootste uitdaging deze keer zal  naar het schijnt zijn, op tijd in het station te geraken. Vandaar mijn bewuste keuze voor hotel A1 gelegen in de buurt van dat station. Benieuwd of het niet te rumoerig is, maar de service is in elk geval top! Zeker een aanrader, let wel op de promoties 😉

Een uitgebreid verslag van de komende dagen hebben jullie zeker nog te goed , van zodra ik in Bagan  ben.