A Very happy Burmese new year to all of you 🎉🎈🍺🙏

17 april 2018 - Yangon, Myanmar

En nu vraagt iedereen zich af, wat doe je zoal op nieuwjaar in Birma. Wel, na het ontbijt in het gezelschap van een Pakistaanse ingenieur die hier sinds kort woont , werkt en een beetje last heeft van heimwee, ben ik zoals bijna iedereen naar de Pagoda gegaan.

Het voordeel van mijn internationaal gezelschap aan de ontbijttafel, is dat ik nu redelijk goed ingelicht ben over Lahore, maar dat ter zijde.

Deze morgen dus een bezoek aan de Botataung Pagoda ဗိုလ်တထောင်ဘ op wandelafstand van het  hotel, vlakbij de Yangon River. Een mooie pagode,  momenteel in volle restauratie, die bekend en beroemd is omwille van het relikwie dat ze bewaart : een haar van Gautama Buddha. Zij is een van de 3 belangrijkste pagodes van Yangon samen met de Sule Pagoda  en uiteraard, mijn favoriet, de Shwedagon Pagoda. Voor mij was dit een primeur. En gezien het vandaag een feestdag is, was er een bedrijvigheid van jewelste ....

Ik wandel nadien verder tot aan de oevers van de rivier... van een mooie promenade en gezellige terrasjes geen spoor, maar die had ik hier eigenlijk ook niet verwacht.

Nog nooit in al die jaren heb ik zo rustig rond kunnen wandelen  in Yangon, of zoals ik liever zeg Rangoon. Opnieuw valt het mij  op dat de stad er echt wel op voorruit is gegaan. Stukken properder dan een aantal jaar geleden, en met allerlei voorzieningen zoals vuilnisbakken, voetgangersbruggen, openbare toiletten ... de gebouwen zijn of worden volop gerestaureerd. Er heerst  bovendien een vakantiesfeertje oa in de parken, die ook best mogen gezien worden.

En dan vanavond, naar aloude gewoonte, een bezoek aan de Shwedagon Pagoda. In de taxi er naartoe, een gezellig kerstdeuntje “let is snow” ... en ik dacht... “awel dat zou geen slecht idee zijn” . En dan ...de Shwedagon Pagoda...ze blijft fascinerend, ook vandaag ondanks de massa volk dat er rondliep. Altijd garant voor sfeer, leuke babbels, en...en dit is nieuw....ontelbare selfies 😁

En omdat het mijn lucky day was, ben ik er zelfs in geslaagd om een busticket te regelen naar Mandalay. Gezien mijn leeftijd, heb ik gekozen voor een VIP bus, ik kan mij daar wel iets bij voorstellen, maar wat het uiteindelijk wordt, valt nog af te wachten 😁. Dus morgen, volledig volgens plan, afreis naar Mandalay... Ik kijk er naar uit ... the road to Mandalay

1. Debruynejosee:
    17 april 2018
    Dus geen terrasje hier anders wel en Josee en ik hebben er van genoten het is hier prachtig weer. De appelkes widen niet binnen komen! Maar wel om tekomen eten, ze stellen het beiden heel goed en voelen zich helemaal thuis Bob speelt regelmatig met zijn buffelhuid stokje, mooi om zien, maakt bokkesprongen goeit stokje ln de lucht en begint dan te zoeken, Tobiaske doet het ook heel goed neemt braaf zijn druppeltjes en savonds zijn pilleke en slaapt veel! Goeden avond en tot later.
  2. Sükran Yörük:
    Mooi reisverhaal Patsy!! Enjoy.
  3. Noël:
    17 april 2018
    The road to Mandalay, geniet ervan ! goeienavond vanuit het zonnige Vlaanderen !
  4. Diane:
    Ik heb vanavond handje geschud met Charles Michel, in Kortrijk, na de opening van Hangar K. Die hij geopend heeft voor alle duidelijkheid, niet ik. Goeie reis met de VIP bus en tot morgen! Xx
  5. Nadine:
    18 april 2018
    Een fijne VIP trip naar Mandalay! Hier is het mooi weer met volop zon.....tot later!