5200 m Base Camp Mt Everest ✔️

12 oktober 2018

Zeg nu zelf ...het klinkt als een bel en er horen uiteraard mooie foto’s bij. The North face ♥️ ....wouw ! Het is een prachtige ervaring, op het dak van de wereld omring door toppen van +8k, de giganten der aarde....in een schitterend zonnetje waar enkel het geluid van de wind en het kabbelen van de bergriviertjes de stilte doorbreken. De talrijke steenmannetjes en gebedsvlaggetjes  geven het geheel een mystieke sfeer. Niemand zal ontkennen dat dit indrukwekkend is maar .....

Iemand zei mij onlangs “it’s all about perception” en ja hoor ...it is !

Base camp mt Everest of zoals hij in Tibet genoemd wordt Mt Qomolangma (moeder van de sneeuw), werd 2 jaar geleden  door de Chinezen gesloten. In plaats daarvan is er een tentenkamp opgericht op 5030m van waaruit men nog een 3-tal km kan verder wandelen. En verder kom je niet ! Hoewel de top ook vanuit Tibet beklommen wordt, mits de nodige permits uiteraard.  De massa  toeristen zoals we in Nepal kennen, is hier in elk geval niet te bespeuren. Elk nadeel heeft dus toch ook zijn voordeel, laten we het daarop houden 😉

Onze accommodatie voor vandaag is geheel in lijn ...basic. En het restaurant valt ook nog af te wachten met de naam “stort” ...one never knows what to expect, maar we zijn inmiddels al wel wat gewoon 😁