A very special day…..

1 februari 2024 - Valletta, Malta

1 februari …de Wannes wordt 60 jaar vandaag 🥳🎂🥂

Om te beginnen hebben we ons overslapen 🥱….ochtend ritueel en ontbijt namen dus net iets minder tijd in beslag dan gebruikelijk en uiteindelijk, na een eerste stressmomentje bij het zoeken van een parkeerplaats, kwamen we net op tijd aan in het Hypogeum. Het hoogtepunt van de reis waar vooral de jarige erg naar uitkeek. De toegangskaarten hadden we al in België besteld, want voor het behoud van de site krijgen maximaal 10 personen per uur toegang tot dit complex. Over het Hypogeum bestaan nog heel wat onduidelijkheden. Het werd in fases gebouwd waarbij sommige delen meer dan 6000 jaar oud zijn. Het deed dienst als ondergrondse  begraafplaats, wellicht ook als tempel en er werden bewijzen gevonden van een inmiddels verdwenen beschaving. Geen wonder dat er tot op de dag van vandaag verhalen en theorieën circuleren waar  men wat graag de link legt met buitenaardse wezens 👽. Allemaal heel spannend en het maakt van het bezoek dan ook een unieke ervaring. Wie in Malta was en dit gemist heeft, moet terug komen!

Volgende etappe was de overzet naar Gozo. Uitermate vlot geregeld en kort na de middag zaten we dan ook in’t zonneke een stukje taart te eten, want ook dat hoort bij een verjaardag 🎂.  Vanop de citadel van Victoria, was het genieten van het prachtige panorama. Het kuieren door de straatjes en pleinen bracht ons in een zuiderse vakantiestemming.

Op de terugweg naar Valletta later in de namiddag, zijn we nog even afgezakt naar Siggiewi. Op een of andere manier hadden we vernomen dat dit stadje zeker een bezoek waard is. We konden ons echter niet meer herinneren waarom dit zo was. En door erdoor te slenteren hebben we het ook niet echt kunnen achterhalen. Soit, we hebben geen reden gevonden om hier nog langer te blijven hangen en gelijk hadden we … bij onze terugkeer in ons hotel werden we getrakteerd op een heerlijke fles champagne …een cadeau van Diane en Duc 🍾 …heel attent en erg gewaardeerd.

En zo eindigen we deze mooie dag in een fijn visrestaurantje met zwaardvis, kreeft en tonijn. Meer moet dat niet zijn. Op naar de volgende 60 jaar 😁

1. Katherine Franssens:
    2 februari 2024
    Gelukkige verjaardag Wannes, geniet van het prachtig eiland en van elkaar !
  2. Marc De Gusseme:
    2 februari 2024
    Een mooie verjaardag voor Wannes. Dikke proficiat en welkom op tram 6 !
  3. De Rocker Dirk:
    2 februari 2024
    Wanneer,ge wordt nen aiwen...
    Geniet van jullie reis.
    Ge zijt een toffe pee.
  4. Antoinette:
    2 februari 2024
    Johan en Patsy, verheugd me, dat jullie kunnen genieten van deze prachtige reis,
  5. Vincent:
    2 februari 2024
    Waw, het Hypogeum!…ben ik niet binnen geraakt bij mijn bezoek aan Malta… Happy birthday, Wannes, …en wees gerust het valt mee met een 6 voor. Veel plezier nog @both!!
  6. Marie Rose Debruyne:
    2 februari 2024
    Hieperdepiep hoeraaaaa voor Wannes!
  7. Marieke Debruyne:
    2 februari 2024
    Gelukkige verjaardag voor Wannes!

Jouw reactie