2 daagse jeepsafari

29 september 2019 - Villa Mar, Bolivia

Soms zeggen beelden meer dan woorden...en dit is hier zeker het geval. Op weg naar de grens met Chili, trekken we door de Pampa Colorada tot in Villamar om vandaar door het nationaal park onze tocht verder te zetten naar Chili, meer bepaald naar San Pedro de Atacama.

Met 5 jeeps zijn we vertrokken inclusief kok. Dag 1 brengt ons via het dorpje San  Cristobal tot de Valle de las Rocas, waar je fantasie in de grillige rotsvormen allerlei figuren kan herkennen. We lunchen in het aangenaam gezelschap van lama’s die naar hartelust grazen en zich laven aan de kleine bergbeek die door het landschap kronkelt. Het mysterieuze meer heeft zijn naam zeker niet gestolen. Verscholen tussen de rotsen, is dit een magische plaats om even te chillen. Zo denken ook de talrijke chinchilla’s er trouwens over die, nu de zon langzaam ondergaat, uit hun schuilplaatsen  te voorschijn komen. Een eind verderop spotten we de eerste flamingo’s, een voorsmaakje voor dag 2. Na een korte wandeling door de  canion van de verloren stad, gaat het richting Villamar, waar ons een basic overnachting werd beloofd. Naar mijn normen  verre van basic 😉. Enig min-puntje : ontbijt om 5u00 en vertrek om 5u30.

En zo geschiede 😁

Het Reserva Nacional Eduardo Avaroa is ronduit prachtig. De Laguna colorada met zijn rode kleur en talrijke flamingo’s wisselt af met de Laguna verde en Laguna blanca, een voor een adembenemend mooi. We nemen de kaap van de 5000 m om zo bij de geisers en borrelende modderpoelen te komen. We nemen de lunch in de nabijheid van de hot spring om dan via de Rocas  de Dali, een stuk woestijn waar rotsformaties sterk doen denken aan het werk van Salvatore Dali, verder te trekken naar de Chileense grens. Deze grensovergang is slechts open tussen 14u00 en 15u00...het is  absoluut geen optie om dit slot te mislopen. Bovendien zijn er onder weg enkele tegenslagen...een platte band, een verloren fototoestel ....kortom, de timing was krap.

Zoals gezegd, geen enkele omschrijving kan de sfeer van deze 2-daagse   tocht weergeven...beste advies : kom zelf eens kijken 😁

1. Caroline Snoeck:
    30 september 2019
    Wow, wow, wow....
  2. Jeannine:
    1 oktober 2019
    Mooie foto's de panne daar gelaten !
    Fijn dat we kunnen meegenieten .
  3. Sükran Yörük:
    9 oktober 2019