Laatste dagen in Nepal

28 september 2018 - Bhaktapur, Nepal

Sinds gisteren zijn we in Bhaktapur in het Sanskriet: भक्तपुर जिल्ला. Een stad die wel eens als de mooiste van Nepal wordt genoemd. Met een aaneenschakeling van pleinen met prachtige tempels in een typische stijl, een redelijk verkeersluwe binnenstad, op de achtergrond alom de chanting Om Mani Padme Hum , is het een aangename plaats om even te verblijven.

Hoewel de meningen over de chanting  verdeeld zijn (een ritmische herhaling van een lied, een gebed, een woord of een klank), is het voor mij persoonlijk heel rustgevende. Bovendien  vind ik  deze onwaarschijnlijk mooi. In zoverre dat ik er ook thuis heel vaak naar luister waarbij zelfs mijn honden zen worden ...dus ..iedereen die een beetje last heeft van stress...zeker eens uitproberen 😌

Toch wordt het stilaan tijd om te vertrekken naar Tibet... morgen is het dan eindelijk zover !

We kregen dan ook al uitgebreid instructies in het bijzonder wat de voorbereiding op een verblijf op hoogte inhoudt. Ik heb onthouden  : veel water en geen alcohol tot je bent aangepast. Hoe lang het duurt voor je bent aangepast is nogal persoonlijk en bijgevolg onvoorspelbaar. Er zijn geen garanties voor niemand, dus het wordt best nog even spannend. De laatste frisse pint, bron van schrijf-inspiratie 😉 is inmiddels dus een feit 🍺

Ben echt benieuwd naar wat er komt, 46 jaar geduld staan op het punt beloond te worden 🙏

1. Josiane:
    28 september 2018
    Dag Patsy, ik vind het zo knap dat je dit doet !! Geniet er met volle teugen (bier en water) van.
  2. Anny Van der Velpen:
    Ik duim .
  3. Jeannine:
    Succes !
  4. Nadine:
    28 september 2018
    Hopelijk heb je niet te veel moeite met de grote hoogte........alvast toi toi toi!
  5. Peter Dejonghe:
    28 september 2018
    Weeral maar eens gezond jaloers :-)
    Hoe hoog zal je daar dan gemiddeld zijn?
  6. Debruynejosee:
    29 september 2018
    Weer een prachtig reisverhaal en voor straks ee goede enbehouden vlucht dus bonne merde !