Soest, waar het allemaal begon…

11 oktober 2021 - Möhnesee, Duitsland

In 1964 om exact te zijn 🍼.  We hebben er echter nooit gewoond, dus deze middeleeuwse Hanzestad is dan ook redelijk onbekend. Het wordt  uitkijken naar onze minim citytrip van vandaag om deze eerder kleine stad te verkennen die al van ver opvalt door haar beroemde en unieke  torensilhouet. Gent is dus toch niet  de enige die zich hierop kan beroepen🤔. De weg erheen vinden zal wellicht niet al te lastig zijn. Slakkie, ons campertje heeft ons trouwens prima tot hier gebracht en onze eerste stop aan de oevers van de Möhnesee is meteen een schot in de roos. De Möhnesee  dateert van 1908, met een oppervlakte van meer dan 10 km2 is het meteen het grootste stuwmeer van Europa. De Dam zelf is spectaculair met een lengte van maar liefst 650 m & een hoogte van 40m. Dit stuwmeer is inmiddels ook al meer dan 100 jaar oud. Een belangrijke elektriciteitsproducent uiteraard en tegenwoordig bovenal een uitstekende vakantie-en recreatieoord voor wandelaars, fietsers, watersport liefhebbers : surfen, zeilen, suppen, duiken ….het kan hier allemaal.

Onze timing gisteren was perfect! De zonsondergang op het meer, aan de voet van het schijnbaar eindeloze Arnsberger Wald was enig. Ik was vergeten hoe mooi het hier was! Ons Duits diner inclusief schnitzel op een terras met zicht op dit alles was de perfecte  start van onze vakantie. De camper bleek aansluitend de ideale plaats  om de matrix nog eens te bekijken en te contempleren over het leven, over wat we allemaal niet weten van de krachten die spelen op de achtergrond en of we nu de rode of de blauwe pil 💊 zouden kiezen…

En dan, redelijk vroeg  voor ons doen, zijn we onder de wol gekropen. De stilte werd enkel doorbroken door het  zachte ritmisch tokkelen van regendruppeltjes op de camper wat een hypnotisch effect had en ervoor zorgde dat we in no time in dromenland waren. Een heerlijke nachtrust waardoor  ik dan ook helemaal klaar ben voor het vervolg van onze ontdekkingstocht “Back to my roots”.

1. Ronny d'hespeel:
    12 oktober 2021
    nu zijn we wel curieus hoe je roots er uit zien 📷
  2. Marianne uyttenhove:
    12 oktober 2021
    We zijn daar twee jaar geleden ook geweest! Helaas waren Marc en ik serieus ziek en stond de kermis voor ons in de weg! ;-)
  3. Tim:
    12 oktober 2021
    Zalig zo n roadtrip! Als dat de voorbode is van je bezigheden op pensioenleeftijd, dan hebben jullie goede vooruitzichten. Maar beter nu al doen dan dingen uit te stellen! Ik kijk terug uit naar jullie reisverhalen ! Veel plezier
  4. Veerle Uyttendaele:
    12 oktober 2021
    De ideale plaats om de matrix nog eens te bekijken… oh Patsy, het is beroepsmisvorming dat ik direct dé matrix in gedachten krijg😊
    Veel plezier op je roadtrip! Ik verheug me al op een dagelijkse blog (alsof we er een beetje bij zijn)
  5. Johan moerenhout:
    12 oktober 2021
    Genieten maar !!!... Yolo !!!
  6. Ilse Verlinden:
    14 oktober 2021
    Geniet met volle teugen en veel plezier !