En zo trekken we verder…

18 oktober 2021 - Nationalpark Eifel, Duitsland

…via Fritzlar gekend voor zijn vakwerkhuizen. En we leren bij, want Wannes stelt altijd opnieuw moeilijke vragen over de oorsprong van de vakwerkhuizen bijvoorbeeld, die we hier in overvloed aantreffen. Houtskeletbouw dus, avant la lettre. In Fritzlar zijn ze pertinent aanwezig en bepalen in deze uiterst charmante kleine omwalde stad, tot op heden het stadsgezicht.

Over Waldeck met zijn burcht met zicht op de Edersee. Dit vraagt uiteraard om een stop en een kleine verkenning…en zo gebeurt het dat we geheel toevallig de Kruisweg  afleggen die rondom de heuvel van de burcht loopt….alle 14 staties 😇😇😇

Alweer een dag vol nieuwe ervaringen en goed voor 20.000 stappen elk 😁

Na een overnachting op een uiterst charmante, stille standplaats in the middle of nowhere vlakbij Korbach trekken we verder richting Rijnland-Palts …op zoek naar de Lorelei 🧜‍♀️ of althans dat dachten we maar last minute passen  we onze route aan…

We nemen een bocht en zien een prachtige toren die een kleine stad domineert. Tijd voor een halte en opnieuw een stevige klim om dit van dichtbij te bekijken. Slakkie laten we zoals meestal,  op een parking achter en trekken te voet tot waar we willen zijn…dus ook nu …en wat blijkt…we zijn geheel toevallig in Dillenburg beland de geboorteplaats van niemand minder dan Willem van Oranje 🇱🇺. Op de achtergrond weergalmen  Deutsche schlagers 🪗 er is hier blijkbaar een heus feest aan de gang…ambiance. Helaas hebben we onze lederhosen niet bij en gezien we niet uit de toon willen vallen, trekken we wijselijk verder.

Het weer is prachtig, de weg brengt ons door een schitterende  natuur, de herfstkleuren zijn op hun mooist 🍁 zeker nu de zon schijnt. En zo belanden we langs  de oevers van de Moezel, in het zonnetje op een terras waar we genieten van Apfelstrudel mit Eis und Sahne …het steekt hier op geen calorie gezien de 1000’den stappen die we dagelijks zetten. Onze tocht brengt ons vervolgens naar Cochem…het Blankenberge aan de Moezel…mooi, gezellig, druk, toeristisch en voor het eerst gedoe met 2G en 3G toestanden. Dus…bye bye Cochem…op zoek naar onze slaapplaats bij  wijnboer Loosen. Geen drukke staanplaats langs het water voor ons, maar rustig bij de wijnboer op zijn erf waar we op terras met zicht  op de wijnvelden, een glaasje van zijn eigen brouwsel 🍷hebben genuttigd. Toen de avond viel, kwam de mist opzetten… het ideale decor voor the masquerade 🧛‍♂️⚰️🪦

En intussen is ook de laatste dag van onze reis een feit. Ook deze bracht ons op bijzondere plekken. Slakkie op de Nürnburgring bijvoorbeeld, tussen de Porsches 🏁 …en het ging vooruit 🏎

Back  2 my roots op een terrasje in Blankenheim en een stop in  Bad-Münstereifel…een plaats waar we vroeger zo vaak aan voorbij reden en die ik altijd al eens wou bezoeken. De ravage van de modderstroom eerder dit jaar is hier echter nog heel erg aanwezig…het zal nog even duren voor dit hersteld is. En dan in de buurt van Vogelzang, nog zo’n naam die ik maar al te goed ken  uit mijn jeugd, naar de laatste slaapplaats van deze tocht in  Nationalpark  Eifel. We delen de locatie alvast met de plaatselijke bewoners 🐿🐿🐿

De formulieren voor de terugreis zijn ingevuld, de Corona pandemie maakt het niet gemakkelijk om te bewegen, ze heeft er echter ook wel voor gezorgd, dat na al die jaren, er even tijd was om terug te keren naar bijzondere plekken uit mijn jeugd, ook nieuwe  oorden te ontdekken dichtbij huis, een nieuwe manier van reizen te ervaren, even te ontstressen in charmant gezelschap 7/7 24/24…want ook dat is ons gelukt 😁🥰🥳

1. Marina Geeraerd:
    18 oktober 2021
    Fantastisch om te mogen meegenieten van jullie reis naar de Heimat. Veel plezier en geniet 😘
  2. Ronny d'hespeel:
    18 oktober 2021
    mooi reisverslag, en een reden om duitsland weer omhoog te schuiven op onze lijst van toeristische bestemmingen om (opnieuw, en uitgebreider) te bezoeken
  3. Marc De Gusseme:
    18 oktober 2021
    Mooi reisverslag Patsy. Het was genieten.
  4. Jan en Peta:
    18 oktober 2021
    Mooi verslag en leuk om jullie te volgen
  5. Sükran:
    18 oktober 2021
    De foto's maken je reisverslagen compleet, waar ik enorm van heb genoten om ze te lezen.
    I will be back in town soon. See you...
  6. Nele:
    18 oktober 2021
    Hallo Patsy en Wannes. Deze streek was voor ons tot u toe echt onbekend terrein en door je boeiende reisverhaal krijgen we ook wel zin om er naartoe te trekken met de camper! We zijn ook heel blij dat het camper leven jullie lijkt te bevallen !
  7. Bernice Dossche:
    19 oktober 2021
    Jullie hebben er een prachtige trip op zitten, vol van mooie herinneringen, vooral bedankt dat ik ervan mocht meegenieten.
    Groetjes, Bernice👌👍
  8. Veerle Uyttendaele:
    19 oktober 2021
    Wat een prachtig verhaal alweer!
    Ik kijk al uit naar jullie volgende reis.
    Alleen een vraagje bij de laatste foto: moet Wannes écht door dat klein deurtje? 😱
  9. Jeannine:
    21 oktober 2021
    Terug een mooi reisverhaal, we wensen jullie een veilige terugreis !