Ingewijden weten het al….
24 april 2026 - New York City, Verenigde Staten
Ik wil ooit een boek schrijven. De titel ervan is nog niet bepaald, het thema wel. En vandaag heb ik er 2 nieuwe ervaringen bij die zeker het vernoemen waard zullen zijn. Jaja, vandaag is een hoog(te)dag. Empire State Building en Summit One Vanderbilt staan op het programma.
We starten met de Empire State Building, ooit de hoogste wolkenkrabber ter wereld. Deze titel is het gebouw intussen kwijt, dit doet echter niets af aan de schoonheid en de finesse van dit art-deco pareltje. Decor van menig film waarvan vooral King Kong mij is bijgebleven. Het uitzicht is adembenemend, 🔝.
Summit One Vanderbilt is spectaculair en ook plezant. Zorgt voor mooie foto’s en een goede waarnemer zal wel zien dat ik stilaan gelijkenissen met Rudolf begin te vertonen. The red nose….de sluimerende verkoudheid is er de laatste dagen alleen maar erger op geworden. Snotteren, hoesten, keelpijn…maar dit kan de pret niet bederven.
Een korte stop op time square mag niet ontbreken uiteraard. Het is er aangenaam druk, we absorberen.
En dan…de metro…het blijft een uitdaging. We slagen er nu al in om de juiste lijn te nemen en af te stappen aan het juiste station. En dan slaat de twijfel toe en we stappen terug op om verder te rijden. Tja…


Keep going all the way!